2014. április 1., kedd

A projekt kezdete

Elkezdődött a projektünk!

Áttekintettük, hogy a háromszög egy olyan alakzat, amit nagyon sokszor felhasználhatunk bonyolultabb feladatok megoldásában.  A sokszög átlóinak számát, belső szögeinek összegét, szabálytalan alakú síkidomok területének kiszámítását legtöbbször a legegyszerűbb síkidomra, a háromszögre vezetjük vissza.
Rendszereztük a háromszögekről tanultakat a coggle.it szerkesztővel (Évitől vettem az ötletet) Meghívtam a diákokat már az órát megelőzően, s közösen szerkesztettük az oldalt. Hát ez nem ment könnyen! Túl sokan próbáltak egyszerre dolgozni, de azért megoldottuk. Mint ahogyan már az előzőekben írtam, két osztályban is kipróbálom a projektet, és a tapasztaltak alapján a másik osztályban megbeszéltem a diákokkal, hogy mindig csak egy diák bővítse az ábrát, akit erre megkérek. Így már használható volt ez az egyszerűen kezelhető oldal.
Beszéltünk arról, hogy a matematikán kívül hol találkozunk háromszögekkel. Ötleteltünk a Linoit.com oldalon (ide is meghívtam őket előzőleg). Nagyon gyorsan feltalálták magukat a diákok az oldalon, tetszett mindenkinek. 

Megbeszéltük, hogy miből áll a projektünk, mik a célkitűzéseink. Csoportokat hoztunk létre, elsősorban érdeklődés szerint. Volt olyan téma amivel túl sokan szerettek volna foglalkozni, ezért kisebb módosításra szükség volt. Az óra után az EDU portálon az osztály tankörén belül létrehoztam csoportokat, meghívtam ide a diákokat és ide tettem fel minden csoportnak az ajánlott irodalmat, web oldalakat. 

Indítottam egy fórumtémát arról, hogy milyen elvárásaik vannak a projekttel kapcsolatban, s házi feladatként azt  adtam, hogy mindenki írja le a céljait a projekttel kapcsolatban. 
Az osztály matekos Google csoportjával megosztottam az áttekintő táblákat és az ellenőrző listákat.
Az első óra után igencsak elfáradtam. A diákok visszajelzéseivel folytatom a következő bejegyzést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése